A A A K K K
для людей із порушенням зору
Понорницька селищна рада
Новгород-Сіверський район, Чернігівська область

Положення про місцеву автоматизовану систему централізованого оповіщення Понорницької селищної територіальної громади

Дата: 04.03.2024 10:28
Кількість переглядів: 31

Фото без описуЗатверджено рішенням виконавчого комітету
Понорницької селищної ради
від 10.05.2023 № 395

 

Загальна частина

1. Це положення визначає основні завдання, склад, порядок застосування, організацію управління і функціонування, утримання, експлуатаційно-технічне обслуговування, реконструкцію та технічну модернізацію місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення (далі – МАСЦО) Понорницької селищної територіальної громади.

2. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному у Кодексі цивільного захисту України, Законі України «Про телекомунікації», Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11, Положенні про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2019 року № 733, та інших нормативно-правових актах.

3. Місцева автоматизована система централізованого оповіщення Понорницької селищної територіальної громади – це сукупність організаційно і технічно поєднаних програмних і технічних засобів, телекомунікаційних мереж, телемереж та інших засобів оброблення та передачі (відображення) інформації, що призначені для своєчасного доведення сигналів та інформації з питань цивільного захисту від територіальної системи центрального оповіщення Чернігівської області (далі – ТСЦО) до осіб керівного складу Понорницької селищної ради, органів управління та сил цивільного захисту Понорницької селищної субланки Новгород-Сіверської районної ланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ Чернігівської області та населення, а також підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, що здійснюють діяльність на території селищної ради, у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій.

4. МАСЦО Понорницької селищної територіальної громади передбачає взаємодію із ТСЦО та відповідними локальними, спеціальними і об’єктовими системами оповіщення підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності і господарювання, що діють на території Понорницької селищної територіальної громади.

5. Утримання, реконструкція та забезпечення постійної готовності до дій за призначенням МАСЦО здійснюються виконавчим комітетом Понорницької селищної ради.

Основні завдання МАСЦО

6. Основними завданнями МАСЦО є:

6.1. Отримання сигналів, команд, розпоряджень та повідомлень про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від ТСЦО.

6.2. Отримання інформації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від локальних, спеціальних і об’єктових систем оповіщення (систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (далі – СРВНСО) на об’єктах підвищеної небезпеки (далі – ОПН), потенційно-небезпечних об’єктах (далі – ПНО).

6.3. Оповіщення осіб керівного складу Понорницької селищної ради, органів управління та сил цивільного захисту, координаційних органів Понорницької селищної субланки Новгород-Сіверської районної ланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ Чернігівської області (членів комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій селищної ради, евакуаційної комісії селищної ради), територіальних спеціалізованих служб цивільного захисту місцевого рівня, підприємств, де функціонують спеціальні, локальні або об’єктові системи оповіщення, установ, організацій, місць масового перебування людей.

6.4. Оповіщення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації з використанням мереж мобільного (рухомого) зв’язку, мережі Інтернет (сайт, соціальні мережі) використовуючи сигнально гучномовні пристрої, у тому числі встановлені на транспортних засобах, та шляхом здійснення подвірного обходу, з обов’язковим доведенням сигналів і повідомлень до осіб з фізичними, психічними, інтелектуальними та сенсорними порушеннями.

6.5. Утримання апаратури, технічних та програмних засобів оповіщення в постійній готовності до застосуванням за призначенням.

7. Технічні засоби МАСЦО забезпечують можливість передавання інформації як голосом, так і за допомогою текстових повідомлень (SMS) з контролем отримання повідомлень отримувачами; вибіркове або циркулярне передавання інформації; формування оперативної інформації за допомогою мікрофону; вибіркове або централізоване дистанційне керування (активація) сигнально-гучномовних пристроїв по GSM-каналах; можливість здійснювати нарощування системи додаванням нових кінцевих пристроїв оповіщення по мірі необхідності (модульний принцип).

Склад МАСЦО

8. До складу МАСЦО входить:

8.1. Апаратура зв’язку та оповіщення для прийому сигналів, повідомлень та інформації від ТСЦО.

8.2. Апаратура зв’язку та оповіщення для отримання інформації від локальних, спеціальних і об’єктових систем оповіщення, яка забезпечує отримання сигналів (повідомлень) про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій від СРВНСО потенційно небезпечних об’єктів, об’єктів підвищеної небезпеки, які розміщені на території Понорницької селищної територіальної громади, у разі загрози виникнення або виникнення на них надзвичайних ситуацій.

8.3. Система автоматизованого виклику, яка забезпечує інформування (виклик) осіб керівного складу Понорницької селищної ради, органів управління та сил цивільного захисту, координаційних органів Понорницької субланки Новгород-Сіверської районної ланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ Чернігівської області шляхом передачі необхідної інформації у вигляді голосових або текстових повідомлень.

8.4. Апаратура для оповіщення населення, яка забезпечує інформування населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації з використанням мереж фіксованого та мобільного (рухомого) зв’язку, мережі Інтернет (сайт, соціальні мережі), сигнально-гучномовних пристроїв, у тому числі встановлених на транспортних засобах.

Порядок застосування, організація управління і функціонування МАСЦО

9. Рішення про оповіщення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації на місцевому рівні приймає керівник Понорницької субланки Новгород-Сіверської районної ланки територіальної підсистеми ЄДСЦЗ Чернігівської області – Понорницький селищний голова.

10. Рішення про оповіщення в разі загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації приймається на підставі повідомлення про фактичну обстановку, що склалася у зоні можливого виникнення або виникнення надзвичайної ситуації; результатів аналізу прогнозованих даних, стану небезпеки природно-техногенного характеру на території селищної ради, що вимагають негайного проведення заходів для захисту населення і територій; пропозицій керівників об’єктів, на території яких існує загроза виникнення або виникла надзвичайна ситуація.

11. Оповіщення здійснюється відповідно до схеми оповіщення, яка розробляється комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Понорницької селищної ради (далі – комісія ТЕБ та НС) та затверджується Понорницьким селищним головою.

12. Комісія ТЕБ та НС після отримання інформації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації інформує про це селищного голову. Селищний голова приймає рішення про здійснення оповіщення та дає завдання комісії з питань цивільного захисту селищної ради щодо запуску МАСЦО. Порядок дій комісії ТЕБ та НС щодо здійснення оповіщення із застосуванням МАСЦО визначається інструкцією, яка затверджується селищним головою.

13. Повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій готуються державною мовою та повинні містити інформацію про характер та місце загрози виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, можливу зону надзвичайної ситуації, заходи безпеки.

Пропозиції щодо змісту повідомлення готує комісія ТЕБ та НС та подає селищному голові для затвердження. Повідомлення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, які є характерними для території селищної ради, розробляються заздалегідь. Порядок підготовки таких повідомлень здійснюється відповідно до Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2017 року № 733.

14. Для привернення уваги перед доведенням інформації до населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, передається попереджувальний сигнал «Увага всім» через гучномовні пристрої, часті гудки транспорту. Тривалість звучання попереджувального сигналу становить три-п’ять хвилин. Тривалість звучання повідомлень, що передаються технічними засобами, повинна становити не менше п’яти хвилин, у разі потреби повторюватись через кожні десять-п’ятнадцять хвилин.

Утримання, експлуатаційно-технічне обслуговування, реконструкція та технічна модернізація МАСЦО

15. Відповідальність за готовність МАСЦО до застосування за призначенням покладається на Понорницького селищного голову.

16. Експлуатаційно-технічне обслуговування апаратури і технічних засобів оповіщення та телекомунікацій, а також проведення організаційно-технічних заходів щодо запобігання несанкціонованому запуску МАСЦО, організовується комісією ТЕБ та НС. Селищна рада може укладати договори з підприємствами про експлуатаційно-технічне обслуговування МАСЦО для здійснення контролю за роботою апаратури і технічних засобів оповіщення та усунення виявлених несправностей. Експлуатаційно-технічне обслуговування здійснюється відповідно до вимог експлуатаційно-технічної документації підприємства-виробника на апаратуру оповіщення, засоби телекомунікацій та інші технічні засоби оповіщення і зв’язку.

17. Капітальний ремонт апаратури і технічних засобів оповіщення та технічних засобів телекомунікацій проводиться операторами телекомунікацій або іншими підприємствами та організаціями, що надають послуги в галузі телекомунікацій та підприємствами-виробниками апаратури і технічних засобів оповіщення, за рахунок коштів місцевого бюджету.

18. Технічна перевірка стану готовності МАСЦО до використання за призначенням проводиться згідно з планом, затвердженим селищним головою, комісією ТЕБ та НС не рідше ніж один раз на квартал із включенням попереджувального сигналу «Увага всім» через гучномовні пристрої. Перед проведенням технічної перевірки МАСЦО, протягом трьох днів населення попереджається про це через засоби масової інформації, інтернет-ресурси (офіційний вебсайт селищної ради, соціальні мережі).

19. У разі несанкціонованого запуску МАСЦО за розпорядженням селищного голови проводиться розслідування, за результатами якого складається відповідний акт.

20. Реконструкція та технічна модернізація МАСЦО здійснюється з урахуванням змін у структурі державного управління та розвитку інформаційних та телекомунікаційних технологій.

21. Проєктування, реконструкція та технічна модернізація МАСЦО здійснюється відповідно до законодавства на підставі рішення виконавчого комітету селищної ради та за погодженням з Управлінням ДСНС України в Чернігівській області.

22. Проєктами з реконструкції та технічної модернізації МАСЦО повинні передбачатися заходи щодо технічної сумісності апаратури МАСЦО з апаратурою систем оповіщення всіх рівнів; резервування каналів та ліній зв’язку, у тому числі бездротового, для здійснення управління технічними засобами оповіщення; забезпечення резервного електроживлення апаратури і технічних засобів оповіщення, а також технічних засобів телекомунікацій; забезпечення дистанційного діагностування стану апаратури системи оповіщення та її електронних кінцевих засобів оповіщення; створення необхідного резерву апаратури і технічних засобів оповіщення.

23. Апаратура оповіщення під час реконструкції та технічної модернізації МАСЦО вводиться в експлуатацію за результатами проходження нею дослідного режиму експлуатації, під час якого передбачається одночасна робота діючого комплекту апаратури системи оповіщення та апаратури дослідного зразку. Після закінчення реконструкції, технічної модернізації МАСЦО та заміни технічних засобів оповіщення на сучасне обладнання, апаратура оповіщення, що відпрацювала встановлений ресурс, виводиться з експлуатації.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь