Офіційна інформація
Оприлюднення проєктів рішень органів місцевого самоврядування
1 жовтня 2020 року набув чинності Закон України № 890-ІХ «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо зменшення строку оприлюднення проєктів нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування» (далі – Закон № 890).
Згідно із Законом № 890 проєкти рішень органів місцевого самоврядування, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їхнього розгляду з метою ухвалення (замість 20 робочих днів, які були визначені попередньою редакцією цього Закону).
20 травня 2022 року набув чинності Закон України № 2259-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану», яким, серед іншого, уточнено окремі питання здійснення місцевого самоврядування в умовах воєнного стану, а саме статтю 9 Закону України № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон № 389) доповнено частиною десятою, відповідно до якої спрощено порядок підготовки та оприлюднення актів органів місцевого самоврядування.
Згідно з новою частиною Закону № 389 у період дії воєнного стану акти органів місцевого самоврядування готуються та публікуються із наступними особливостями:
- Усі проєкти актів ОМС, а також їхніх посадових осіб не потребують оприлюднення, у тому числі проєкти актів щодо переліків та умов отримання послуг, що надаються цими органами, форми і зразки документів, правила їх заповнення (пункт 3 частини першої, частина четверта статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації»)
- Не застосовується Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Тобто щонайменше рішення про місцеві податки та збори ради можуть приймати виключно з урахуванням приписів податкового законодавства, без проведення аналізу регуляторного впливу та погодження проєктів з регуляторною службою.
- Не застосовується Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». Тобто у цей період ОМС не ведуть моніторинг місцевих ресурсів, які можуть визначатися як державна допомога суб’єктам господарювання, можуть не дотримуватися відповідних процедур на захист конкуренції приватного сектора з комунальним та не подають до АМКУ ніяких звітів.