Положення про архівний підрозділ Понорницької селищної ради

Дата: 03.01.2023 09:32
Кількість переглядів: 135

Фото без описуЗатверджено рішенням виконавчого комітету
Понорницької селищної ради від 04.06.2021 № 54

 

1. Загальні положення

1. Згідно з Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» Понорницька селищна рада створює архівний підрозділ для тимчасового зберігання архівних документів, що нагромадилися за час діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян.

2. Функції щодо його ведення покладаються на начальника відділу загальної, організаційної та кадрової роботи Понорницької селищної ради Лунь Людмилу Володимирівну (далі - особа, відповідальна за архів).

3. У своїй діяльності архів керується Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та положенням про архів організації, яке розробляється на підставі Типового положення.

Положення про архів Понорницької селищної ради, що є джерелом формування Національного архівного фонду, погоджується з  архівним відділом Новгород-Сіверської райдержадміністрації.

4. Архівний підрозділ працює відповідно до річного плану, який затверджує  селищний  голова, і звітує перед ним про проведену роботу.

5. Коло службових обов'язків особи, відповідальної за архів, визначається посадовими інструкціями, які затверджує селищний голова.

6. Основними завданнями архіву є:

  • приймання від структурних підрозділів організації та зберігання архівних документів з різними видами матеріальних носіїв інформації;
  • контроль разом зі службою діловодства за станом зберігання та правильністю оформлення документів у структурних підрозділах організації;
  • участь у складанні та погодженні зведеної номенклатури справ організації, перевіряння відповідності формування документів у справи згідно із затвердженою номенклатурою;
  • ведення державного обліку документів Національного архівного фонду та щорічне подання відомостей про їх кількість за формою, встановленою Правилами роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, затвердженими наказом Державного комітету архівів України від 16.03.2001 № 16, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 08.05.2001 за № 407/5598 (із змінами) (далі - Правила), відповідній державній архівній установі, архівному відділу Новгород-Сіверської РДА;
  • проведення попередньої експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, складання та подання на розгляд експертної комісії організації проектів описів справ постійного зберігання, описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, описів справ з особового складу та актів про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду;
  • створення та вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;
  • організація користування архівними документами, надання архівних довідок, копій, витягів з документів юридичним і фізичним особам відповідно до Правил;
  • підготовка, передавання та транспортування (за рахунок організації) документів Національного архівного фонду до відповідної державної архівної установи, архівного відділу районної державної адміністрації;
  • участь у заходах з підвищення фахової кваліфікації працівників організації, які відповідають за роботу з документами.

7. Для виконання покладених на архів завдань йому надається право:

  • вимагати від структурних підрозділів організації передавання на зберігання документів, оформлених згідно з чинним законодавством;
  • повертати структурним підрозділам на доопрацювання документи, оформлені з порушенням встановлених вимог;
  • давати структурним підрозділам організації рекомендації з питань, що входять до компетенції архіву;
  • запитувати від структурних підрозділів організації відомості, необхідні для роботи;
  • інформувати керівництво організації про стан роботи з документами та вносити пропозиції щодо її поліпшення;
  • брати участь у засіданнях дорадчих органів, нарадах, що проводяться в організації, в разі розгляду на них питань роботи з документами.

8. Відповідальним за архів призначається особа з середньою спеціальною освітою (або вищою) відповідного напряму підготовки і стажем роботи за фахом не менше двох років.

Відповідальний за архів  призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою.

Відповідальним за виконання покладених на архів завдань і функцій є  особа, відповідальна за архів.

9. До складу документів архіву входять:

  • документи з паперовою основою, внесені до Національного архівного фонду, тривалого (понад 10 років) зберігання, створені структурними підрозділами організації, та документи з особового складу;
  • науково-технічна документація, аудіовізуальні та електронні документи, створені організацією або одержані нею на законних підставах;
  • фонди особового походження працівників організації, які відіграли певну роль в історії розвитку тієї чи іншої сфери життєдіяльності країни або її окремого регіону;
  • документи з різними видами матеріальних носіїв інформації організацій - попередників та підпорядкованих організацій, що ліквідовані;
  • друковані видання, що доповнюють архівні документи і необхідні для науково-методичної та інформаційно-довідкової роботи архіву організації;
  • довідковий та обліковий апарат до архівних документів.

Документи з різними видами матеріальних носіїв інформації повинні зберігатися в архіві організації окремо.

10. Документи з паперовими носіями інформації передаються в упорядкованому стані із структурних підрозділів організації до архіву через два роки після завершення їх ведення у діловодстві відповідно до вимог, встановлених Правилами.

Науково-технічна документація передається до архіву організації у порядку, встановленому державними стандартами України.

Аудіовізуальні документи передаються до архіву організації одразу після завершення їх виробництва.

11. Установлюються такі граничні строки тимчасового зберігання документів Національного архівного фонду в архіві організації:

  • для документів Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, Конституційного Суду України, Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України, Вищого господарського суду України, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Генеральної прокуратури України, Центральної виборчої комісії України, Рахункової палати України, Національного банку України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та центральних установ і безпосередньо підпорядкованих їм організацій - 15 років;
  • для документів Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських рад і державних адміністрацій та безпосередньо підпорядкованих їм організацій, господарських судів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, окружних адміністративних судів, Апеляційного суду Автономної Республіки Крим, апеляційних судів областей, міст Києва та Севастополя, апеляційних адміністративних судів, які утворюються в апеляційних округах, апеляційних господарських судів, прокуратури Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, Військової прокуратури ВМС України, військових прокуратур регіонів, територіальних органів центральних органів виконавчої влади - 10 років;
  • для документів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування та безпосередньо підпорядкованих їм організацій, районних, районних у містах, міських, міськрайонних судів, районних, районних у містах, міських, міськрайонних прокуратур, військових прокуратур гарнізонів, а також сільськогосподарських підприємств - 5 років;
  • для записів актів цивільного стану, записів нотаріальних дій і судових справ, документів з особового складу, господарських книг, документів з приватизації житлового фонду - 75 років;
  • для науково-технічної документації - 25 років;
  • для аудіовізуальних документів - 1 рік після закінчення їх виробництва або виходу в світ;
  • для електронних документів - 3 роки.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь