Положення про Раду з питань внутрішньо переміщених осіб при Понорницькій селищній раді

Дата: 15.11.2023 15:50
Кількість переглядів: 65

Фото без описуЗатверджено рішенням виконавчого комітету
Понорницької селищної ради від 08.11.2023 № 599

 

1. Рада з питань внутрішньо переміщених осіб при Понорницькій селищній раді (далі - Рада) є консультативно-дорадчим органом, який утворюється на підставі рішення виконавчого комітету Понорницької селищної ради для участі у реалізації регіональної політики у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, сприяння діяльності територіальних громад у розвитку ефективних механізмів їх адаптації та інтеграції.

2. Рада у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, Положенням про неї, рішеннями селищної ради, виконавчого комітету селищної ради та розпорядженнями селищного голови.

3. Діяльність Ради ґрунтується на принципах верховенства права, законності, гласності, прозорості, колегіальності, гендерної рівності та інклюзивності.

4. Основними завданнями Ради є:

  • сприяння в реалізації громадянських і політичних прав внутрішньо переміщених осіб, залучення їх до процесу розроблення нормативних актів та контролю за їх виконанням;
  • сприяння забезпеченню і захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб з питань соціального захисту, забезпечення житлом та зайнятості, психосоціальної, медичної та правової допомоги та з інших питань;
  • сприяння діяльності територіальних громад у розвитку ефективних механізмів адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб;
  • організаційна, методична та консультативна підтримка суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи;
  • сприяння залученню внутрішньо переміщених осіб до вирішення питань місцевого значення, зокрема шляхом їх залучення до участі в робочих групах, комісіях, інших консультативно-дорадчих органах з метою розроблення місцевих програм у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, соціального захисту, зайнятості населення, забезпечення житлових та майнових прав;
  • сприяння залученню вітчизняних та іноземних інвесторів, громадських та міжнародних об’єднань для розвитку інфраструктури та можливостей територіальних громад;
  • подання пропозицій та рекомендацій щодо розвитку державно-приватного партнерства для вирішення питань адаптації та інтеграції внутрішньо переміщених осіб в територіальних громадах;
  • подання пропозицій щодо прийняття нових та внесення змін до діючих нормативно-правових актів у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • вивчення стану виконання законів та інших нормативно-правових актів у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб та подання пропозицій з метою забезпечення їх реалізації;
  • налагодження співпраці з місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності, представниками громадських об’єднань, міжнародних і наукових організацій, засобів масової інформації, інших інститутів громадянського суспільства, фізичними та юридичними особами з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • проведення моніторингу стану виконання місцевими органами виконавчої влади повноважень у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • сприяння в застосуванні принципів гендерної рівності у процесі реалізації політик на регіональному та місцевому рівні для розвитку соціальної згуртованості, зменшення напруги та ризиків виникнення конфліктів між територіальною громадою та внутрішньо переміщеними особами.

5. Рада відповідно до покладених на неї завдань:

  • розглядає питання щодо захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • розробляє та пропонує до розгляду відповідним органам проєкти місцевих програм підтримки суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи;
  • не рідше ніж один раз на рік готує та подає виконавчому комітету Понорницької селищної ради план своєї діяльності, пропозиції та рекомендації у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, які оприлюднюються на офіційному вебсайті селищної ради та/або в інший прийнятний спосіб;
  • проводить аналіз ефективності реалізації місцевої політики у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • сприяє правовій поінформованості внутрішньо переміщених осіб та проведенню інформаційних кампаній, спрямованих на роз’яснення ключових питань, пов’язаних з підтримкою внутрішньо переміщених осіб з боку держави та територіальних громад;
  • готує та подає відповідним органам для розгляду пропозиції та рекомендації у сфері забезпечення та захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • інформує громадськість про свою діяльність, ухвалені пропозиції, рекомендації та стан їх виконання;
  • співпрацює з місцевими органами виконавчої влади, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, міжнародними та національними об’єднаннями, представництвами в Україні міжнародних гуманітарних організацій, благодійними організаціями, організаціями та установами, що залучають до своєї діяльності волонтерів, волонтерами, фізичними та юридичними особами тощо;
  • сприяє залученню коштів на підтримку та розвиток територіальних громад;
  • надає організаційну, методичну та консультативну підтримку у розробленні місцевих та регіональних програм у бюджетній сфері та щодо забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб;
  • підтримує та організовує заходи, спрямовані на виконання завдань Ради (семінари, конференції, засідання тощо).

6. Рада має право:

  • отримувати в установленому порядку від місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на Раду завдань;
  • залучати представників місцевих органів виконавчої влади, установ, організацій незалежно від форми власності (за погодженням з їхніми керівниками), а також незалежних експертів (за згодою) до розгляду питань, що належать до компетенції Ради;
  • подавати відповідним органам пропозиції та рекомендації у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • розглядати звернення внутрішньо переміщених осіб та пропозиції громадських об’єднань з питань, що належать до її компетенції;
  • співпрацювати з іншими радами з питань внутрішньо переміщених осіб;
  • ініціювати проведення та брати участь у конференціях, семінарах, нарадах з питань захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб;
  • утворювати для виконання покладених на Раду завдань робочі групи, комісії.

7. Склад Ради утворюється у кількості 12 осіб, з яких чисельність представників органу, при якому утворено Раду, становить 6 осіб, внутрішньо переміщених осіб - одна особа.

До складу Ради утвореній при Понорницькій селищній раді входять за посадою працівники комунальної установи «Центр надання соціальних послуг», структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, освіти, культури, молоді та спорту, служби у справах дітей, відділу «Центр надання адміністративних послуг», медичної установи, члени громадських організацій.

До складу Ради входять внутрішньо переміщені особи, місцем фактичного проживання яких згідно з довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є адміністративно-територіальна одиниця, яка є адресою останнього задекларованого/зареєстрованого місця проживання внутрішньо переміщеної особи, на юрисдикцію якої поширюються повноваження органу, при якому утворено Раду, в тому числі які є представниками суб’єктів господарювання, які в установленому законодавством порядку перемістили свої виробничі потужності та активи.

8. Персональний склад Ради затверджується виконавчим комітетом Понорницької селищної ради з числа осіб, які відповідають вимогам до членів Ради та виявили бажання брати участь у діяльності Ради.

Відбір членів Ради здійснюється на підставі поданих Понорницькій селищній раді документів в електронній та/або паперовій формі, а саме:

  • заяви у довільній формі;
  • документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або відображення в електронній формі інформації, що міститься у документах, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, сформованих засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) або єДокумент;
  • документа про освіту (за наявності);
  • відомостей про контактний номер телефону та адресу електронної пошти кандидата (за наявності);
  • довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або електронної довідки, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік такої особи, на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (за наявності технічної можливості).

Документи щодо включення осіб до складу Ради подаються до виконавчого комітету Понорницької селищної ради за адресою та у строк, визначені в оголошенні про формування складу Ради.

Для затвердження персонального складу Ради уповноважена посадова особа органу приймає та узагальнює подані кандидатами документи, готує та подає на погодження виконавчому комітету Понорницької селищної ради пропозиції щодо персонального складу Ради.

Основними критеріями відбору кандидатів у члени Ради, які оцінює орган, при якому утворено Раду, є бажання працювати на громадських засадах, активна участь у громадській діяльності, відповідність високим стандартам доброчесності, відсутність конфлікту інтересів, наявність особистих досягнень або реалізованих проектів у сфері захисту внутрішньо переміщених осіб, наявність конкретних пропозицій щодо особистого вкладу в реалізацію мети та завдань Ради.

Зміни до складу Ради вносяться рішенням виконавчого комітету Понорницької селищної ради за поданням голови Ради.

Дострокове припинення повноважень члена Ради є підставою для внесення змін до складу Ради.

9. Діяльність Ради може бути припинена достроково на підставі рішення Ради в разі:

1) якщо засідання Ради не проводяться протягом двох кварталів поспіль;

2) якщо за підсумками відповідного року діяльності Ради встановлено факт невиконання нею без поважних причин більше 60 відсотків заходів, передбачених річним планом її роботи;

3) ухвалення відповідного рішення на її засіданні;

4) реорганізації органу, при якому утворено Раду.

10. Склад Ради затверджується строком на два роки. Особа може бути призначена членом Ради не більше ніж на два строки повноважень поспіль.

11. Очолює Раду голова, який разом з заступником та секретарем обирається її членами з числа осіб, які входять до складу Ради та затверджується виконавчим комітетом селищної ради шляхом видання відповідного рішення.

Повноваження голови Ради припиняються за рішенням виконавчого комітету Понорницької селищної ради у разі подання ним відповідної заяви, припинення його членства у Раді або висловлення йому недовіри Радою.

У разі припинення повноважень голови Ради до обрання нового голови його обов’язки виконує заступник голови Ради, якщо інше не передбачено її рішенням.

12. Голова Ради:

  • організовує діяльність Ради;
  • ініціює проведення засідань Ради, керує їхньою підготовкою;
  • головує на засіданнях Ради;
  • підписує протоколи засідань;
  • представляє Раду у відносинах з місцевими органами виконавчої влади, установами, підприємствами, організаціями незалежно від форми власності, засобами масової інформації тощо;
  • здійснює інші повноваження, що належать до компетенції Ради.

13. Заступник голови Ради:

  • контролює виконання плану роботи Ради в межах повноважень;
  • вносить пропозиції щодо утворення робочих груп та комісій;
  • організовує вивчення та дослідження громадської думки;
  • у разі відсутності голови головує на засіданні Ради;
  • виконує інші повноваження, що належать до компетенції Ради.

14. Секретар Ради обирається з числа членів Ради на її засіданні. Секретар відповідає за організаційне забезпечення та інформаційну підтримку діяльності Ради, зокрема:

  • інформує членів Ради про дату, місце і час засідань;
  • забезпечує ведення та збереження документації;
  • веде та підписує протоколи засідань;
  • готує та розсилає за належністю документи;
  • виконує інші повноваження щодо представництва та організації діяльності Ради.

15. Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.

Члени Ради мають право:

  • ознайомлюватися з матеріалами і документами до засідання;
  • ініціювати розгляд питань на чергових та позачергових засіданнях;
  • брати участь у голосуванні;
  • вносити зміни до проектів пропозицій та рекомендацій;
  • брати участь у роботі робочих груп, комісій;
  • достроково припинити свої повноваження, звернувшись з відповідною заявою до голови Ради.

Члени Ради мають право доступу в установленому порядку до приміщень, в яких розміщений орган, при якому утворено Раду, а також право участі в засіданнях даного органу із розгляду питань, що належать до компетенції Ради.

16. Повноваження члена Ради припиняються достроково у порядку, визначеному цим Положенням:

  • у разі його відсутності на засіданнях без поважних причин двічі поспіль;
  • за письмовою заявою про рішення вийти з її складу;
  • у разі набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо члена Ради.

17. Рада провадить свою діяльність відповідно до затверджених нею планів роботи.

18. Основною формою роботи Ради є засідання. Головуючим на засіданні є голова Ради, а в разі його відсутності - заступник.

Пропозиції щодо розгляду питань на засіданні вносять голова Ради, заступник голови Ради, секретар та члени Ради.

Секретар Ради забезпечує підготовку матеріалів для розгляду на засіданні.

Засідання Ради вважається правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.

Голова Ради може прийняти рішення про проведення засідання у режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена Ради у засіданні в такому режимі.

19. За запрошенням голови Ради у засіданнях можуть брати участь інші особи.

20. Засідання можуть бути чергові (проводяться не рідше одного разу на квартал) та позачергові (скликаються головою Ради на вимогу не менше однієї третини від загальної кількості членів Ради).

Повідомлення про скликання засідання Ради, зокрема позачергового, доводяться до відома кожного її члена не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку засідання, а також оприлюднюються на відповідному офіційному вебсайті органу, при якому утворена Рада.

21. На своїх засіданнях Рада розглядає запропоновані членами Ради, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, представниками міжнародних і наукових організацій, громадських об’єднань, фізичними та юридичними особами тощо пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.

За результатами розгляду пропозиції та рекомендації можуть бути схвалені Радою. Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувала більше ніж половина членів Ради, присутніх на її засіданні.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Пропозиції та рекомендації, схвалені Радою, фіксуються у протоколі, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і протягом трьох робочих днів надсилається членам Ради для розгляду у десятиденний строк.

Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.

22. Орган, при якому утворюється Рада, здійснює організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради.

23. Рада в обов’язковому порядку інформує орган, при якому вона утворена, та громадськість про свою роботу шляхом розміщення на офіційному вебсайті та оприлюднення в інший прийнятний спосіб регламенту, плану роботи, протоколів засідань щодо схвалених пропозицій та рекомендацій, інформації про їхнє виконання, щорічних звітів про діяльність тощо, а також інформації про керівний склад, склад робочих груп, комісій із зазначенням контактних даних Ради (телефону, адреси для листування, електронної пошти тощо) для комунікації з питань, що належать до її компетенції.

24. Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом подання схвалених пропозицій та рекомендацій до органу, при якому утворена Рада, міністерства та інших центральних органів виконавчої влади.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь