Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в Понорницькій селищній раді та її виконавчих органах

Затверджено рішенням Понорницької селищної ради від 25.05.2021 № 6-362-VIII

 

І. Загальні положення

1. Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в Понорницькій селищній раді та її виконавчих органах (далі – Порядок) визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в Понорницькій селищній раді (далі – селищна рада) та її виконавчих органах, зміст та порядок застосування антикорупційних механізмів, правила щодо усунення та врегулювання конфлікту інтересів.

2. Порядок розроблений відповідно до законів України «Про запобігання корупції», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про статус депутатів місцевих рад» та поширює свою дію на керівництво, депутатів селищної ради, членів виконавчого комітету селищної ради, посадових осіб місцевого самоврядування селищної ради та її виконавчих органів.

3. У цьому Порядку терміни «потенційний конфлікт інтересів», «реальний конфлікт інтересів», «приватний інтерес» вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про запобігання корупції».

4. Питання, не зазначені в цьому Порядку, регулюються згідно з чинним законодавством України.

II. Загальні правила запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

1. Особи, уповноважені на виконання функцій місцевого самоврядування зобов’язані:

  • вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
  • повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі – Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень, у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
  • не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
  • вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

2. Особи, уповноважені на виконання функцій місцевого самоврядування, не можуть прямо чи опосередковано спонукати у будь-який спосіб підлеглих до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності всупереч закону на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб.

3. У разі виникнення конфлікт інтересів може бути врегульований самостійно або ж шляхом вжиття заходів зовнішнього врегулювання, а саме:

1) усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;

2) застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень;

3) затвердження господарських договорів на пленарних засіданнях сесій Понорницької селищної ради, підписання яких може привести до виникнення конфлікту інтересів у працівників селищної ради;

4) обмеження доступу особи до певної інформації;

5) перегляду обсягу службових повноважень особи;

6) переведення особи на іншу посаду;

7) звільнення особи.

4. З рішенням відповідна особа ознайомлюється під особистий підпис.

ІІI. Особливості врегулювання конфлікту інтересів селищного голови, секретаря та депутатів селищної ради

1. Здійснення контролю за дотриманням Порядку, надання, зазначеним у розділі ІІI Порядку, особам консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію селищної ради з гуманітарних питань, законності, правопорядку, надзвичайних ситуацій, регуляторної політики, депутатської етики, регламенту та запобігання корупції.

2. Селищний голова, секретар селищної ради, депутати селищної ради при можливості виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів з питань, які ними розглядаються, зобов’язані письмово проінформувати Понорницьку селищну раду або постійну комісію селищної ради з гуманітарних питань, законності, правопорядку, надзвичайних ситуацій, регуляторної політики, депутатської етики, регламенту та запобігання корупції (додаток 1). Також під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання, ними оголошується відмова від участі у голосуванні з цього питання, що вноситься в протокол засідання.

3. При розгляді проєктів рішень у постійних комісіях селищної ради депутат утримується від участі в голосуванні при розгляді проєкту рішення ради, в якому міститься його особистий інтерес, про що робиться запис у висновку з цього питання та вноситься в протокол засідання.

ІV. Особливості врегулювання конфлікту інтересів

керівництва селищної ради (заступник голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючий справами (секретар) виконавчого комітету), членів виконавчого комітету селищної ради, посадових осіб місцевого самоврядування селищної ради та її виконавчих органів

1. У разі виникнення у особи, зазначеної у розділі ІV Порядку, реального чи потенційного конфлікту інтересів під час виконання своїх посадових обов’язків така особа зобов’язана не пізніше наступного робочого дня повідомити про це безпосереднього керівника або голову селищної ради (додаток 2).

2. Повідомлення здійснюється шляхом спрямування написаної посадовою особою заяви на ім’я безпосереднього керівника або голови селищної ради. Селищний голова або керівник виконавчого органу селищної ради, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів, приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

3. Якщо посадовій особі стало відомо про наявність конфлікту інтересів у інших посадових осіб місцевого самоврядування, їй необхідно повідомити про це свого безпосереднього керівника із зазначенням обставин, при яких вона дізналась про наявність конфлікту інтересів.

4. У випадку наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, яка входить до складу колегіального органу (ради, комітету, комісії, колегії тощо):

  • така особа не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом;
  • про наявність конфлікту інтересів у такої особи може заявити будь-який інший член відповідного колегіального органу чи учасник засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається;
  • заява про конфлікт інтересів члена колегіального органу у таких випадках заноситься в протокол засідання колегіального орган (подана в письмовій формі чи заявлена в усній формі).

5. Під час розгляду проєкту рішення на засіданні виконавчого комітету селищної ради перед тим як головуючий на такому засіданні поставить на голосування проєкт рішення, в якому міститься особистий інтерес члена виконавчого комітету чи селищного голови, член виконавчого комітету чи селищний голова зобов’язаний попередити присутніх на засіданні про наявність у нього конфлікту інтересів та зобов’язаний відмовитись від участі у голосуванні. У випадку внесення будь-якого питання, яке не включено до порядку денного засідання виконавчого комітету, будь-хто із членів виконавчого комітету, хто вбачає у ньому особистий інтерес, зобов’язаний одразу ж повідомити присутніх про це та не брати участь в голосуванні по цьому питанню.

Заява (подана в письмовій формі чи заявлена в усній формі) обов’язково вноситься до протоколу засідання виконавчого комітету.

V. Письмове повідомлення про конфлікт інтересів

1. Письмове повідомлення про конфлікт інтересів реєструється у журналі реєстрації заяв-повідомлень щодо наявності конфлікту інтересів у депутатів та посадових осіб Понорницької селищної ради (додаток 3). Після реєстрації таке повідомлення передається для вжиття відповідних заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів:

1) селищного голови, секретаря та депутатів селищної ради:

постійній комісії селищної ради з гуманітарних питань, законності, правопорядку, надзвичайних ситуацій, регуляторної політики, депутатської етики, регламенту та запобігання корупції, якщо таке повідомлення було подане до засідання комісії;

Понорницькій селищній раді, якщо таке повідомлення було подане після засідання комісії.

2) посадової особи місцевого самоврядування апарату селищної ради, керівника та заступника керівника, що прийняті розпорядженням селищного голови, члену виконавчого комітету селищної ради – селищному голові або уповноваженій особі, що заміщує його на час відсутності.

2. Письмові повідомлення про конфлікт інтересів посадових осіб місцевого самоврядування самостійних виконавчих органів (крім керівників та заступників керівників, що прийняті розпорядженням селищного голови) реєструються та опрацьовуються в такому ж порядку посадовими особами цих виконавчих органів, відповідальними за кореспонденцію.

  • Додаток 1 до Порядку (заява-повідомлення про виникнення конфлікту інтересів для депутатів селищної ради);
  • Додаток 2 до Порядку (заява-повідомлення про виникнення конфлікту інтересів для посадових осіб селищної ради);
  • Додаток 3 до Порядку (журнал реєстрації заяв-повідомлень щодо наявності конфлікту інтересів у депутатів та посадових осіб селищної ради).

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь