Положення про Понорницьку селищну субланку ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Новгород-Сіверського району Чернігівської області
Затверджено рішенням виконавчого комітету Понорницької селищної ради від 19.12.2023 № 825
1. Це Положення визначає основи створення Понорницької селищної субланки ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Новгород-Сіверського району Чернігівської області (далі – субланка), її склад, завдання та рівні.
2. Метою створення субланки є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, у тому числі у період воєнного стану, на території Понорницької селищної територіальної громади Новгород-Сіверського району Чернігівської області.
3. Завданнями субланки є:
1) забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
2) організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій;
3) планування заходів цивільного захисту;
4) організація та здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
5) проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
6) ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
7) проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території Понорницької селищної територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
8) ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
9) навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
10) організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців селищної ради, суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
11) здійснення заходів щодо створення та використання наявного фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
12) створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
13) забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання і територій в особливий період в тому числі у період воєнного стану;
14) здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
15) вирішення інших завдань визначених відповідним законодавством.
4. Положення про Понорницьку селищну субланку ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Новгород-Сіверського району Чернігівської області затверджується виконавчим комітетом Понорницької селищної ради.
5. Безпосереднє керівництво Понорницькою селищною субланкою ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Новгород-Сіверського району Чернігівської області здійснюється головою Понорницької селищної ради.
6. До складу субланки входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
7. Для координації діяльності суб’єктів господарювання у сфері цивільного захисту функціонують:
- на місцевому рівні – місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Понорницької селищної ради;
- на об’єктовому рівні – комісії з питань надзвичайних ситуацій суб’єктів господарювання.
Селищна та об’єктові комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій провадять свою діяльність відповідно до положень про них.
Для координації робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації на місцевому та об’єктовому рівні, у разі потреби, утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.
8. Відповідно до статті 71 Кодексу цивільного захисту України до утворення спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, або призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організацією заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюють відповідні комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
9. Управління субланкою здійснюють:
1) на місцевому рівні – виконавчий комітет Понорницької селищної ради, Новгород-Сіверське РУ ГУ ДСНС України у Чернігівській області;
2) на об’єктовому рівні – керівник суб’єкта господарювання, а також посадова особа з питань цивільного захисту, яка призначається відповідно до законодавства.
10. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, здійснення цілодобового чергування та забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
1) на місцевому рівні – відповідальна особа з питань цивільного захисту Понорницької селищної ради, місцева пожежна охорона Понорницької селищної ради;
2) на об’єктовому рівні – чергові (диспетчерські) служби суб’єктів господарювання (у разі їх утворення).
У разі виникнення надзвичайних ситуацій до організації заходів з ліквідації їх наслідків залучаються представники заінтересованих органів державної влади.
11. Для забезпечення сталого управління заходами цивільного захисту та реалізації функцій, передбачених на особливий період та у період воєнного стану, виконавчим комітетом Понорницької селищної ради і суб’єктами господарювання використовується система пунктів управління.
12. До складу сил цивільного захисту субланки належать:
- підрозділи (частини) оперативно-рятувальної служби цивільного захисту;
- комунальні, об’єктові аварійно-рятувальні служби та аварійно-рятувальні служби громадських організацій;
- об’єктові формування цивільного захисту;
- добровільні формування цивільного захисту.
13. До складу субланки входять спеціалізовані служби цивільного захисту, що утворюються органами управління і суб’єктами господарювання (відповідно до законодавства.
14. Відповідно до пункту 18 постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11, облік сил цивільного захисту на місцевому рівні здійснюється Новгород-Сіверським РУ ГУ ДСНС України у Чернігівській області.
15. Режими функціонування субланки встановлюються відповідно до статей 11-15 Кодексу цивільного захисту України, заходи з їх реалізації визначаються відповідно до Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11.
16. Переведення субланки у режим функціонування в умовах особливого періоду та у період воєнного стану здійснюється відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період, розпоряджень голови Понорницької селищної ради.
17. Субланка провадить свою діяльність відповідно до планів основних заходів цивільного захисту на рік.
18. Функціонування субланки та проведення заходів цивільного захисту в особливий період та в період воєнного стану здійснюються відповідно до плану цивільного захисту на особливий період та період воєнного стану.
19. Заходи із запобігання виникненню та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюються на основі планів реагування на надзвичайні ситуації.
20. На об’єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об’єктах.
21. З метою забезпечення здійснення заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на території Понорницької селищної територіальної громади проводиться постійний моніторинг і прогнозування надзвичайних ситуацій.
22. Відповідно до пункту 38 постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 органи управління цивільного захисту здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передавання інформації з питань цивільного захисту та зобов’язані надавати через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію населенню про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них. Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюються у відповідності до законодавства про інформацію.
24. Організація, залучення відповідних сил та засобів до робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, призначення керівника таких робіт здійснюються відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 р. № 11 (зі змінами), та інших нормативно-правових актів.
25. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі, протягом не менш як трьох діб.
26. Відповідно до пункту 48 постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11, залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації, взаємодія організовується на місцевому та об’єктовому рівнях – між виконавчим комітетом Понорницької селищної ради та суб’єктами господарювання, а також їх силами.
27. Відповідно до пункту 49 постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11, з метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами підприємств, установ та організацій (у разі їх утворення) і оперативно-черговими службами ДСНС організовується обмін інформацією про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
28. Відповідно до пункту 50 постанови Кабінету Міністрів України від 9 січня 2014 року № 11 взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, які залучаються до здійснення таких заходів.