Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Понорницької селищної територіальної громади
Затверджено рішенням виконавчого комітету Понорницької селищної ради від 08.06.2022 № 228
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Понорницької селищної територіальної громади (далі - Порядок).
1.2. Цей Порядок не поширюється на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на землях із особливим режимом використання.
1.3. Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
1.4. Терміни у цьому Порядку застосовуються у такому значенні:
- замовник - суб'єкт господарювання, який реалізує право розмістити ТС на підставі паспорта прив'язки ТС;
- паспорт прив’язки ТС - комплект документів, у яких визначено місце встановлення ТС та благоустрій прилеглої території на топографо-геодезичній основі М 1:500, інженерне забезпечення, зовнішній архітектурний вигляд ТС та напрям підприємницької діяльності;
- пересувна ТС - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності;
- схема розміщення ТС - графічні матеріали, виконані на топографо-геодезичній основі М 1:500 суб’єктом господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, які відображають розміщення ТС із прив’язкою до місцевості (будівлі, споруди, інженерні мережі тощо), планувальними обмеженнями та зазначенням заходів щодо благоустрою та озеленення прилеглої території (розташування квітників, під’їздів, урн, влаштування дорожнього покриття або мощення фігурними елементами тощо);
- стаціонарна ТС - споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м.
1.5. Холодильне та інше обладнання, що розміщується поряд з ТС, необхідне для забезпечення санітарних заходів чи дотримання вимог санітарних норм, має бути передбачено схемою розміщення ТС, при цьому загальна площа, що займає таке обладнання, не може перевищувати 25 % площі цієї ТС.
1.6. Розміщення ТС у межах ринків, інших торговельних об’єктів визначається планувальною документацією їх території або проектною документацією їх споруд.
1.7. Розміщення ТС під час проведення ярмарок , державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів на строк проведення таких заходів здійснюється у порядку, встановленому виконавчим органом міської ради.
1.8. При розміщенні ТС ураховуються всі наявні планувальні обмеження, передбачені будівельними нормами.
II. Порядок отримання паспорта прив'язки ТС
2.1. Підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС.
2.2. Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відділу земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Понорницької селищної ради (далі - орган з питань містобудування та архітектури селищної ради) із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
2.3. До заяви додаються:
- графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1: 500 кресленнями контурів ТС з прив’язкою до місцевості;
- реквізити замовника (найменування/прізвище, ім’я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності.
Цей перелік документів є вичерпним.
2.4. Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до відділу земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Понорницької селищної ради.
2.5. Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури селищної ради письмово протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
2.6. Для оформлення паспорта прив'язки ТС замовник звертається до відділу земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Понорницької селищної ради із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає:
- схему розміщення ТС (Додаток 1);
- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб'єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (Додаток 1);
- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
2.7. Паспорт прив'язки ТС надається органом з питань містобудування та архітектури селищної ради протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви.
2.8. Час, витрачений на підготовку та подачу до органу з питань містобудування та архітектури міської ради схеми розміщення ТС, ескізів фасадів ТС та отримання технічних умов щодо інженерного забезпечення (за наявності), не входить в строк підготовки паспорта прив'язки ТС.
2.9. Для підготовки паспорта прив'язки ТС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки не надаються.
2.10. Паспорт прив'язки ТС оформлюється органом з питань містобудування та архітектури міської ради за формою, наведеною у Додатку 1 до цього Порядку.
2.11. Паспорт прив’язки ТС включає:
- титульний аркуш із зазначенням реквізитів замовника (найменування/прізвище, ім’я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напряму підприємницької діяльності;
- схему розміщення ТС, виконану на топографо-геодезичній основі у масштабі 1:500;
- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС);
Цей перелік документів є вичерпним.
2.12. Паспорт прив'язки ТС підписується керівником (заступником керівника) відповідного органу з питань містобудування та архітектури селищної ради.
2.13. При оформлені паспорта прив'язки ТС забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, непередбачених законом та цим Порядком.
2.14. Паспорт прив'язки ТС не надається за умов:
- подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку;
- подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку.
Ненадання паспорта прив'язки ТС з інших підстав не допускається.
2.15. Паспорт прив'язки ТС видається на безоплатній основі.
2.16. Паспорт прив'язки ТС підлягає реєстрації в журналі реєстрації паспортів прив'язки або електронному журналі органом, який його видав, з подальшим внесенням інформації про ТС до містобудівного кадастру.
2.17. Строк дії паспорта прив’язки ТС визначається органом з питань містобудування та архітектури селищної ради з урахуванням строків реалізації положень містобудівної документації на місцевому рівні.
2.18. Продовження строку дії паспорта прив'язки ТС здійснюється за заявою замовника, шляхом зазначення нової дати, підпису та печатки у паспорті прив'язки ТС органом з питань містобудування та архітектури міської ради.
2.19. У разі змін, які відбулися у містобудівній документації на місцевому рівні, будівельних нормах, розташуванні існуючих будівель і споруд, інженерних мереж або з ініціативи суб'єкта господарювання, паспорт прив'язки ТС може переоформлюватись на строк дії цього паспорта прив'язки ТС або на новий строк.
2.20. Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив'язки ТС.
2.21. Відхилення від паспорта прив'язки ТС не допускається.
2.22. Відновлення благоустрою замовником є обов'язковим.
2.23. Після розміщення ТС замовник подає до органу з питань містобудування та архітектури селищної ради письмову заяву, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив'язки ТС.
2.24. Паспорт прив'язки ТС виготовляється у двох примірниках. Один примірник зберігається у замовника ТС, другий - у відповідному органі з питань містобудування та архітектури селищної ради.
2.25. Дія паспорта прив'язки ТС призупиняється за таких умов:
- необхідність проведення планових ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС, - з обов'язковим попередженням власника ТС за 1 місяць та наданням тимчасового місця для розміщення такої ТС;
- необхідність проведення аварійних ремонтних робіт на земельній ділянці, на якій розміщена ТС, - без попередження.
2.26. Дія паспорта прив'язки ТС анулюється за таких умов:
- недотримання вимог паспорта прив'язки ТС при її встановленні;
- невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки ТС;
- надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив'язки ТС.
2.27. У разі проведення балансоутримувачем планових ремонтних робіт або аварійних ремонтних робіт на інженерних мережах власнику ТС надається тимчасове місце для розміщення ТС з перенесенням ТС (у тому числі з перенесенням на попереднє місце) за рахунок балансоутримувача цих мереж у місячний строк (при аварійних роботах - тижневий строк) з дати прийняття рішення виконавчим органом селищної ради про призупинення дії паспорта прив'язки ТС.
На період до надання замовнику тимчасового місця розташування ТС така ТС розташовується в межах місця проведення ремонтних робіт.
2.28. Підставами для відновлення дії паспорта прив'язки ТС є завершення планових ремонтних робіт або аварійних ремонтних робіт.
2.29. У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки ТС, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.
2.30. Розміщення ТС самовільно забороняється.
2.31. Власники (користувачі) ТС зобов'язані підтримувати належний експлуатаційний стан ТС та відповідного технологічного обладнання, що використовується разом з ТС.
2.32. У разі коли власник (користувач) має намір змінити її естетичний вигляд, він звертається до відповідного органу з питань містобудування та архітектури з письмовою заявою щодо внесення змін до паспорта прив'язки ТС у частині ескізів фасадів. Орган з питань містобудування та архітектури селищної ради розглядає нові ескізи фасадів ТС впродовж десяти робочих днів з дня подання такої заяви та за відсутності обґрунтованих заперечень керівник (заступник) органу з питань містобудування та архітектури візує нові ескізи фасадів ТС.
2.33. Режим роботи ТС встановлюється суб'єктом господарювання відповідно до законодавства.
2.34. Документація щодо встановлення ТС, видана до набрання чинності цим Порядком, дійсна до закінчення її терміну дії.
III. Демонтаж самовільно встановлених ТС та інших малих архітектурних форм (далі - МАФ)
3.1. У разі виявлення самовільно встановленої ТС чи МАФ головним спеціалістом відділу земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Понорницької селищної ради вноситься припис його власнику з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу у семиденний термін.
3.2. У разі не проведення власником ТС демонтажу у встановлений термін або у випадку коли власника ТС встановити неможливо, то демонтаж самовільно встановленої ТС чи МАФ проводиться силами комунальних служб згідно прийнятого рішення виконавчого комітету.
Демонтаж проводиться у присутності комісії до якої входять: представник відділу земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Понорницької селищної ради, представник поліції, представник КП «Понорниця».
3.3. Голова комісії складає акт демонтажу ТС чи МАФ, який містить такі дані:
- дата, час, адреса розташування ТС чи МАФ і підстави для їх демонтажу;
- прізвище, ім'я, по батькові та посади членів, комісії;
- посаду, місце роботи, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка бере участь у демонтажі та перевезенні ТС чи МАФ;
- опис ТС чи МАФ (геометричні параметри, матеріал, технічний стан, обладнання та майно, що знаходиться у середині приміщень, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов'язковою фотофіксацією з усіх боків;
- номер та дата виданого паспорт прив'язки ТС (при наявності), термін його дії;
- прізвище, ім'я, по батькові або найменування, місце проживання або місцезнаходження власника (користувача) ТС чи МАФ.
3.4. Зберігання демонтованих ТС чи МАФ проводиться на території КП «Понорниця» за адресою с-ще. Понорниця, вул. Вишнева, 8 Б, який згідно з законодавством несе відповідальність за збереження та неушкодженість демонтованих ТС чи МАФ та усього обладнання і майна, що знаходиться у них впродовж шести місяців з дня проведення демонтажу .
3.5. Голова комісії забезпечує оприлюднення в друкованих засобах масової інформації та на офіційному сайті Понорницької селищної ради https://ponornycka-gromada.gov.ua інформацію про демонтовану ТС чи МАФ та місце її зберігання.
3.6. Вартість демонтажу, транспортних послуг, а також за кожен день зберігання ТС чи МАФ на території КП «Понорниця» нараховується плата розмір якої встановлюється у відповідності з кошторисом, який розробляється КП «Понорниця» та затверджується рішенням виконавчого комітету. Розмір плати за зберігання, не включаючи вартості демонтажу та транспортних послуг, не може перевищувати 20 % вартості ТС чи МАФ (ст. 339 ЦК України).
3.7. Власник, або інша особа, яка має право вимагати повернення демонтованої ТС чи МАФ впродовж шести місяців з дня проведення їх демонтажу (ст. 339 ЦК України).
3.8. Якщо протягом шести місяців від дня опублікування оголошення про демонтовану ТС чи МАФ та прийняття її на зберігання, власник або інша особа, яка має право вимагати повернення ТС чи МАФ, не будуть виявлені або вони не заявлять про свої права, КП «Понорниця» має право відчужити ТС чи МАФ. Кошти від продажу зараховуються на рахунок КП «Понорниця» в рахунок покриття витрат на зберігання ТС чи МАФ, інша частина коштів зараховується на рахунок Понорницької селищної ради.
