Що робити, якщо загубили документи або закінчився термін їх дії
Відновити загублені або знищені документи в період воєнного стану можна у територіальних органах Державної міграційної служби (ДМС), які розташовані в безпечних районах, де не відбуваються активні бойові дії. Крім того, подати документи на оформлення ID-картки та закордонного паспорта, а також відновити документи можна також у центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Закордонний паспорт можна продовжити
Термін дії закордонного паспорта можна подовжити строком на 5 років у відділенні Державної міграційної служби. Для цього працівник установи проставляє в протермінованому паспорті відмітку про продовження його строку дії. Можливе також внесення інформації про дитину віком від 0 до 18 років до закордонних паспортів батьків/законних представників.
Протерміновані права водія та техпаспорт діятимуть
Посвідчення водія, а також свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу діятимуть на території України навіть після закінчення їхнього терміну на період дії воєнного стану та протягом року з дня припинення або скасування дії воєнного стану.
Як відновити документи за межами України
Оформленням загублених, знищених та протермінованих документів займаються українські консульства. Послуги мають надавати невідкладно. У консульстві можна:
- отримати інформаційну підтримку;
- продовжити термін дії закордонного паспорта;
- внести відомості про дітей, молодших 16 років, до паспорта одного з батьків;
- оформити свідоцтво про підтвердження особи на випадок, якщо у вас є лише внутрішній паспорт (старого зразка), де відсутні записи латиницею.
Важливо! У випадку втрати паперових документів, можна використовувати послугу в застосунку «Дія» — «єДокумент». Паспорт громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій (ID-картка), та паспорт громадянина України для виїзду за кордон, які сформовані у «Дії», мають таку ж юридичну силу, що й звичайні. Тому в разі втрати паспорта слід використовувати мобільний застосунок «Дія».
Телефони «гарячої лінії» апарату Державної міграційної служби:
- з питань надання адміністративних послуг:
+38-050-138-29-11 (Vodafon) – тільки голосові дзвінки;
+38-096-915-00-28 (Київстар) – голосові дзвінки; за цим номером є можливість спілкуватися з оператором в месенджерах Viber та Whatsapp за допомогою текстових повідомлень (без голосових дзвінків).
- з питань перевірки стану оформлення документів:
+38-096-033-24-42 (Київстар) – голосові дзвінки; за цим номером є можливість спілкуватися з оператором в месенджерах Viber та Whatsapp за допомогою текстових повідомлень (без голосових дзвінків).
Час роботи «гарячої лінії»: з 9:00 до 18:00.
Джерело: Безоплатна правова допомога
« повернутися до розділу «Новини у системі безоплатної правничої допомоги»